hamsaz


hamsaz

هنر,احساس,شعر,موسیقی,زبان,متن.جهانی به جنس انسانیت.


نیم نگاهی به سبک های نقاشی.(قسمت سیزدهم.)

گوتیک Gothic:

از نظر ریشه شناسی واژگانی گوتیک هم معنا با واژه بربری (وحشی) که رفته رفته توانست معنای دیگری را القا کند.

گوتیک سبک هنری قرون وسطایی است که در نیمه ی دوم قرن دوازدهم میلادی درفرانسه رشد و سپس به سایر کشور های اروپایی منتقل شد.در اواخر قرن چهاردهم دیوان عالی هنر گوتیک بین المللی شروع به رشدکرد و تا اواخر قرن پانزدهم به این روند ادامه داد.

نقاشی که بتوان آن را گوتیک نامید تا حدود سال 1200 یا حتی 50 سال پس به وجود آمدن مجسمه سازی و معماری گوتیک پدیدار نشد.رنگ آمیزی یکی از اصول نقاشی گوتیک است در این باره ذکر این نکته جالب است که تا سده های پانزدهم و شانزدهم میلادی رنگ روغن محبوبیتی نداشت به نوعی رنگ روغن محبوبیت خود را مدیوم انقلاب رنسانس است.

نابی‌ها (به فرانسوی: Les Nabis):

 

 

نابی‌ها (به فرانسوی: Les Nabis) گروهی از هنرمندان پسا دریافتگر(Post-Impressionist) و تصویرگرانی از شهر پاریس بودند.در واقع nabis گروهی از دوستان بودند که به هنر های معاصر و ادبیات علاقه مند بودند.

هنرمندان Les Nabisبر روی پوششها(رسانه ها ) متعددی از جمله بوم و مقوا با استفاده از روغن و همچنین ،تزیین (نقاشی)دیوار،مبلمان پوستر و کتاب و...کار می کردند.

بد نیست اشاره کنیم که Les Nabisها در میان خود شعاری به اختصار داشتند که ترجمه انگلیسی آن: ("In the palm of your hand, my word and my thoughts.")(افکار و واژگان من ،در کف دستان توست.)است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: یونس | تاريخ: برچسب:گوتیک,نابیس,شعر,هنر,سیاه,تاریک,بوم,نقاشی,تزئین,واؤه,ریشه شناشی,اکسکچ,شعار,رنگ روغن,قلم مو,کتاب,book,پوستر,تصور,عکس,, | موضوع: <-PostCategory-> |